Projekty

Uczniowie klas II wezmą udział w kontynuacji Programu "6-10-14 dla Zdrowia"

W tym roku koordynatorem projektu będzie Pani Małgorzata Ostrowska. Pragniemy popularyzować Program wśród uczniów i rodziców, gdyż jak wskazuja doswiadczenia, udział w tym Programie poprawia stan zdrowia zakwalifikowanych dzieci. Program ma na celu przeprowadzenie badań przesiewowych wsród dzieci 14 letnich. Zapraszamy do współpracy.

 

Uczniowie klasy IIa i IIb zakończyli w tym roku pracę nad projektem UNPLUGGET

Uczniowie otrzymali materiały opracowane w ramach Europejskiego Programu Przeciwdziałaniu Uzależnieniom.
Wszystkie tematy dotyczyły jednego zagadnienia, jak ustrzec się przez narkotykami, papierosami, alkoholem. Współczesny świat ma wiele do zaproponowania. Natłok informacji, doświadczeń sprawia, że młody człowiek często czuje się zagubiony i może dokonać niewłaściwych wyborów, nawiązać złe znajomości, sięgnąć po coś, co stanowić będzie duże zagrożenie dla jego zdrowia i życia. Projekt UNPLUGGED uczy bycia asertywnym, pokazuje jak nie zagubić własnej indywidualności, jak rozwijać i poszerzać zainteresowania.

 

 

Uczniowie klasy Ia biorą udział w dwóch projektach edukacyjnych:

 

Zdrowe odżywianie.

Przedstawienie profilaktyczne. 

W ramach drugiego projektu edukacyjnego uczniowie pod kierunkiem pana Beniamina Koralewskiego ( prezesa Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki, aktora i reżysera ) piszą scenariusz przedstawienia, które następie zostanie zaprezentowane społeczności G10.Uczniowie biorą udział w zajęciach teatralnych, uczą się ruchu scenicznego, wykorzystania muzyki w projekcie teatralnym, wykonują szereg ćwiczeń dykcyjnych. Dużo śmiechu i zabawy było, gdy uczniowie musieli wypowiadać różne słowa i całe zdania z korkami w ustach.W ramach projektu 11.04.2014 r. uczniowie spotkali się w GTPS z aktorami, którzy przygotowali dla młodszych dzieci przedstawienie „Jaś i Małgosia”. Młodzież mogła zapoznać się z pracą aktora – lalkarza.Pani Karolina Suchodolska ( rola Małgosi ) opowiedziała o rodzajach lalek. Gdy mówimy teatr lalki, to zazwyczaj myślimy pacynka, marionetka, kukiełka. A wiecie, co to jest jawajka? To lalka poruszana od dołu ręką animatora oraz za pomocą drutów. A bunraku? Trzech lub czterech mężczyzn ubranych na czarno odgrywa wspólnie marionetki, które dzięki temu mogą osiągnąć do trzech metrów wysokości.Następnie uczniowie obejrzeli przedstawienie. Mogli więc przyjrzeć się pracy aktorów z lalkami. Młodzież zwróciła uwagę na to, że lalka i aktor, który później pojawia się na scenie muszą wyglądać tak samo ( ubiór, rekwizyty, uczesanie ).Przed przedstawieniem uczniowie rozmawiali z panem Adrianem Wiśniewskim ( rola Jasia ), podkreślił on, że dzieci są bardzo wymagającą widownią, której nie można oszukać. Reagują żywiołowo, komentują, rozmawiają z aktorami, śmieją się, płaczą. Na podstawie ich zachowania aktorzy mogą zorientować się, czy przedstawienie jest dla nich interesujące czy też nie.Choć „Jaś i Małgosia” nie są sztuką przeznaczoną dla młodzieży gimnazjalnej, ale wskazówki, które uczniowie otrzymali od aktorów powinny im się przydać w dalszej pracy nad ich autorskim przedstawieniem.

 

 

Akcja charytatywna

„Od przedszkolaka do żaka – każdy pomaga pokonać raka”.

 W dniach 18-22.12.2013r. w Gimnazjum nr 10 miała miejsce zbiórka pieniędzy na zakup sprzętu medycznego dla dzieci chorych na nowotwory.Uczniowie wzięli udział w loterii, każdy los wygrywał. Przez cały tydzień uczniowie przynosili ciasta, ciasteczka, które sprzedawane były przez uczniów z Samorządu Uczniowskiego. Każdy, nawet drobny dobrowolny datek z każdym dniem powiększał pulę pieniędzy. Zebraliśmy 680,10 zł. Jako organizatorki akcji jesteśmy dumne z naszych uczniów za ich hojność i zaangażowanie. Serdeczne podziękowania kierujemy do rodziców, którzy upiekli przepyszne ciasta. Czego tam nie było? Pierniki, szarlotki, keksy… mmm palce lizać. Przez cały tydzień było pysznie, słodko i żółto, bo każdy uczeń otrzymał żółtą kokardkę, która symbolizowała udział w akacji.20.12.2013r. uczniowie naszej szkoły spotkali się z lekarzami Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Mogli zadać pytania dotyczące profilaktyki, leczenia i opieki nad osobami y chorobą nowotworową oraz pracy samego UCK. 3.12.2013r. dwie uczennice Otylia Różycka i Sandra Susajew razem z Beata Bukowską ( n-lką j. polskiego i opiekunką Samorządu Uczniowskiego ) były na Uniwersytecie Gdańskim. Tam odbyło się podsumowanie akcji charytatywnej. Byli przedstawiciele 30 placówek oświatowych, prezydent Miasta Gdańska Pan Paweł Adamowicz, lekarze Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego, a przede wszystkim inicjator akcji, założyciel fundacji Pan Piotr Zielińskim. Po części oficjalnej wszyscy zostali poczęstowani przepysznym tortemJeszcze raz serdecznie dziękujemy uczniom i rodzicom za udział w akcji i zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Beata Bukowska, Jadwiga Drosdowska

Święto liczby Pi

Dnia 13 marca 2014.. królowała matematyka, a dokładniej liczba PI. Pomysłodawczynią tego dnia była pani Jadwiga Drosdowska, ale nie odbyłby się one, gdyby nie zaangażowanie wszystkich klas, uczniów i nauczycieli. Można powiedzieć, że społeczność gimnazjalna zorganizowała liczbie PI urodziny.

Były prezenty: barwne plakaty, nawet przestrzenne, prezentacje multimedialne, krótkie scenki teatralne, piosenki. Zaproszono wielu gości, byli to sławni matematycy, którzy prezentowali swoje dokonania i osiągnięcia.

Zamiast okolicznościowego „sto lat” klasy przygotowały okrzyki na cześć nauki jaką jest matematyka.Nie było tradycyjnego tortu urodzinowego, ale każda klasa otrzymała określoną ilość punktów za przygotowanie i zaprezentowanie swoich wytworów. Punkty, przysłowiowe „kawałki tortów”, rozdawali przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego: Zuzia Jakubowska z kl. I a, Justyna Sujka z kl. II c, Zuzia Sikora z kl. III c oraz p. Iwona Kuźmińska, pedagog szkolny.

Myślę, że ciekawie uczciliśmy Święto Liczby PI.

Młody Pisarczyk ( „Strzał w dziesiątkę” )

 

I ty możesz zostać Einsteinem

W tym roku szkolnym, tak jak i w latach ubiegłych, zaangażowaliśmy się w akcję prowadzoną pod patronatem Towarzystwa Dyslektycznego, a która ma na celu zwrócenie uwagi na osoby z dysleksją rozwojową. W tym roku patronem naszej szkolnej akcji był Einstein, on również był dyslektykiem. W związku z tym uczniowie wykonywali wg własnego pomysłu różnorodne postacie i urządzenia, wykorzystując do tego surowce wtórne. Opiekę nad akcją „I ty możesz zostać Einsteinem” objął Samorząd Uczniowski. Najbardziej spodobała się propozycja klasy III B. Wszystkim uczniom gratulujemy pomysłów.